Loyaliteitsvoorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN VAN HET LOYALITEITSPROGRAMMA

Datum laatste bijwerking: 02/01/2024

ARTIKEL 1 - DEFINITIES

Toepassing: verwijst naar de Pokawa interface, die toegankelijk is op de volgende pagina: https://pokawa.be/fr_fr/conditions-du-programme-de-fidelite/ en kan worden gedownload via de Apple Store, de Android Store of de Google Store. De Applicatie wordt uitgegeven door en is het exclusieve eigendom van Pokawa, een vereenvoudigde naamloze vennootschap met een kapitaal van 2.470,60 euro, ingeschreven in het handels- en vennootschapsregister van Parijs onder nummer 830 213 203, statutair gevestigd te 7 rue de Bucarest, 75008 Parijs, die alle intellectuele eigendomsrechten erop bezit.

Voordelen De producten die onder het loyaliteitsprogramma worden aangeboden.

CGU betekent deze Algemene Gebruiksvoorwaarden van het loyaliteitsprogramma.

Klant : betekent elke natuurlijke persoon die Producten bestelt op de Site of de Applicatie. Deze laatste erkent volledig rechtsbevoegd te zijn om verbintenissen aan te gaan onder de Voorwaarden.

Hoe bestellen? betekent elke bestelling voor Producten om mee te nemen (Click and Collect service) of voor levering gedaan op de Site of via de Applicatie aan een Verkooppunt.

Account : betekent de persoonlijke ruimte die de Klant kan aanmaken op de Site of de Applicatie om toegang te krijgen tot de dienst Producten bestellen, gekoppeld aan een login en wachtwoord.

Persoonlijke gegevens: persoonsgegevens in de zin van artikel 4 van Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende gegevensbescherming, die door de Klant aan de Verkoper en Pokawa worden verstrekt of die door Pokawa worden verzameld bij gebruik van de Site.

Levering Bezorging: verwijst naar de dienst waarbij de Klant ervoor kiest een bestelling te plaatsen via de Site en/of de Applicatie, bij een Restaurant dat deze dienst aanbiedt, en vervolgens de bestelling te laten bezorgen door een onafhankelijke koerier.

Onderdelen betekent de Klant en de Verkoper samen.

Pokawa : een vereenvoudigde naamloze vennootschap met een kapitaal van 2.470,60 euro, ingeschreven in het handels- en ondernemingsregister van Parijs onder nummer 830 213 203, met maatschappelijke zetel op het adres 7 rue de Bucarest, 75008 Parijs.

Producten : duidt alle producten aan die op de Site of via de Applicatie te koop worden aangeboden door een Restaurant.

Loyaliteitsprogramma Loyaliteitspunten: verwijst naar de dienst die toegankelijk is via de Applicatie en de Site via welke leden van de Klant loyaliteitspunten kunnen verzamelen voor elke geplaatste bestelling, waardoor zij kunnen profiteren van gratis producten afhankelijk van het bereikte niveau, met uitzondering van Bestellingen geplaatst via aggregators (onafhankelijke koeriers).

Restaurant : een bedrijfsruimte waar een Pokawa bedrijf wordt geëxploiteerd.

Site : betekent de internetsite die toegankelijk is via het volgende URL-adres : https://pokawa.be. uitgegeven door en het exclusieve eigendom van POKAWA, een vereenvoudigde naamloze vennootschap met een kapitaal van 2.470,60 euro, ingeschreven in het handels- en bedrijvenregister van Parijs onder nummer 830 213 203, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 7 rue de Bucarest, 75008 Parijs, die alle intellectuele eigendomsrechten erop bezit. De Site wordt gehost door OVH.

Gebruiker : een natuurlijke persoon die de Site en de Applicatie bezoekt.

Verkoper : betekent de rechtspersoon die Producten verkoopt in een Pokawa branded Restaurant, onafhankelijke franchisenemer of filiaal van Pokawa, geselecteerd uit het Pokawa Restaurant netwerk op basis van het door de Klant gekozen afhaaladres, en waar de Bestelling wordt geregistreerd.

ARTIKEL 2 - PREAMBULE EN AFDWINGBAARHEID VAN DE GGU

Het doel van de AVTU is het definiëren en regelen van de werking van het loyaliteitsprogramma dat toegankelijk is via de Site en/of de Applicatie, beschikbaar gesteld door Pokawa Restaurants onder de hieronder vermelde voorwaarden.

Lidmaatschap van het loyaliteitsprogramma betekent automatisch volledige en onvoorwaardelijke acceptatie van deze GCU.

In het geval van tegenstrijdigheden tussen de bepalingen van de AGV en andere contractuele documenten met betrekking tot het loyaliteitsprogramma, prevaleren deze AGV, tenzij schriftelijk anders overeengekomen door de partijen.

Geen enkele tolerantie bij de toepassing van de bepalingen van de AVVE mag worden uitgelegd als een afstand door Pokawa of de Verkoper van hun recht om zich op een later tijdstip op deze bepalingen te beroepen.

Als een van de bepalingen van de AVU ongeldig is of wordt onder een huidige of toekomstige wettelijke bepaling, zal deze als ongeschreven worden beschouwd zonder de geldigheid van de overige bepalingen van de AVU aan te tasten.

De AGV treden in werking vanaf hun publicatie op de Site en in de Applicatie.

Pokawa behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te wijzigen. In het geval van een wijziging van de AVV zijn de meest recente AVV van toepassing, die gepubliceerd zijn op de Site en de Applicatie, en in ieder geval de AVV die gepubliceerd zijn op het moment van het plaatsen van de Bestelling waarvoor het loyaltyprogramma geldt.

ARTIKEL 3 - DEELNAME AAN HET PROGRAMMA

Lidmaatschap van het loyaliteitsprogramma is gratis.

Om deel te nemen aan het loyaliteitsprogramma moet de Klant eerst een account aanmaken op de Site of de Applicatie.

Om een account aan te maken op de Site en/of de Applicatie moet de Klant ten minste :

  • vijftien (15) jaar in Frankrijk ;
  • dertien (13) jaar in België;
  • Zestien (16) jaar in Luxemburg en Zwitserland;

Het aanmaken van een Account en het afronden van een Bestelling vereisen dat de Klant bepaalde Persoonsgegevens doorgeeft, die worden verzameld en opgeslagen door Pokawa en de Verkoper in overeenstemming met de bepalingen van Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende gegevensbescherming, namelijk:

  • Naam;
  • Voornaam ;
  • Hun e-mailadres. Klanten wordt aangeraden hun account te koppelen aan een geldig e-mailadres;
  • Haar telefoonnummer ;
  • Afleveradres ;
  • De Klant wordt geadviseerd om een complex wachtwoord te gebruiken dat bestaat uit letters, cijfers en speciale tekens.

Bij het aanmaken van een Account verplicht de Klant zich Pokawa en de Verkoper te voorzien van juiste en oprechte informatie en deze actueel te houden via de beheerpagina van het Account.

Het Account van de Klant is puur persoonlijk. Bijgevolg verplicht de Klant zich om deze persoonlijk te gebruiken en nooit toe te staan dat een derde partij deze in zijn/haar plaats of voor zijn/haar rekening gebruikt, tenzij hij/zij hiervoor de volledige verantwoordelijkheid draagt.

Op dezelfde manier is de Klant verantwoordelijk voor de geheimhouding van zijn verbindingsgegevens en in het bijzonder zijn wachtwoord. De Klant dient onmiddellijk contact op te nemen met Pokawa via het volgende e-mailadres: serviceclient@pokawa-group.comPokawa is in dat geval vrij om alle passende maatregelen te nemen om de integriteit van de Account te herstellen.

Pokawa is niet aansprakelijk voor het gebruik van het Account door derden die op enigerlei wijze toegang hebben verkregen tot het account van de klant.

Als de Klant zijn wachtwoord vergeet en/of verliest, kan hij de functie "Wachtwoord vergeten" gebruiken om het wachtwoord opnieuw in te stellen door op de link te klikken en de instructies in de ontvangen e-mail te volgen.

Klanten kunnen hun lidmaatschap van het loyaliteitsprogramma op elk gewenst moment opzeggen.

Beëindiging van het loyaliteitsprogramma leidt tot verlies van alle verzamelde punten.

ARTIKEL 4 - WERKING VAN HET LOYALITEITSPROGRAMMA

4.1 - Geldigheid van punten

Door deel te nemen aan het loyaliteitsprogramma kunnen klanten punten verzamelen voor elke bestelling die ze plaatsen op :

  • de site ;
  • De toepassing ;
  • Pokawa restaurant terminals ;
  • Aan de balie in het Pokawa restaurant ;

1 (één) uitgegeven euro staat gelijk aan één loyaliteitspunt. Om het aantal punten te bepalen dat aan elke Bestelling wordt toegekend, wordt het bedrag van elke Bestelling naar beneden afgerond naar de dichtstbijzijnde euro. Bijvoorbeeld, in het geval van een Bestelling van 13,50 euro, levert de Bestelling de Klant in totaal 13 punten op.

Het loyaliteitsprogramma kan niet worden gebruikt voor bestellingen via aggregators (bijv. Uber Eats, Deliveroo).

Klanten kunnen maximaal 120 (honderdtwintig) punten verzamelen, die op 1 januari moeten worden gebruikt.er januari en 31 december van het lopende jaar.

Het aantal verzamelde punten is toegankelijk op de Account die door de Klant is aangemaakt.

Zodra het maximum aantal punten dat kan worden verzameld is bereikt, kan de Klant geen punten meer verzamelen, behalve in het geval van het gebruik van alle of een deel van hun punten door te kiezen voor een of meer overeenstemmende Voordelen in het kader van het loyaliteitsprogramma.

Wanneer de Klant al zijn punten heeft verbruikt tijdens de geldigheidsperiode van het Programma, wordt de puntenteller automatisch op nul gezet.

Als de verzamelde punten niet voor 31 december van het lopende jaar worden gebruikt, worden ze automatisch verwijderd. De puntenteller begint elke 1er Januari.

4.2 Punten gebruiken

Door punten te verzamelen voor elke Bestelling, hebben Klanten recht op Voordelen, volgens de volgende niveaus:

  • Fase 1 (30 punten) Een gratis dessert of drankje uit een van de onderstaande recepten, afhankelijk van beschikbaarheid in het restaurant.

Recepten Chocolade Moelleux, Fruit Ninja, Smart Sweet Bowl, Evian, San Pellegrino, Coca-Cola, Coca-Cola Zero

  • Niveau 2 (60 punten) Een gratis bijgerecht of zoete schaal uit een van de onderstaande recepten, afhankelijk van beschikbaarheid in het restaurant.

Recepten : Wortel en kokossoepawa, Kip gyozas, Groente gyozas, Doos gemengde gyozas, Falafels met tzatziki, Mini Zalm Bowl, Originele Zoete Bowl

  • Niveau 3 (90 punten) Een LIL poké naar keuze uit een van de onderstaande recepten, afhankelijk van beschikbaarheid in het deelnemende restaurant.

Recepten : Exotische Hete poké, Poké Zalm, Poké Teriyaki Kip, Poké Super Eiwit, Poké Gemarineerde Tonijn, Poké Gamba's, Poké Falafels

  • Niveau 4 (120 punten) LIL poké + drankje + dessert naar keuze, afhankelijk van beschikbaarheid in het restaurant.
 
 

ARTIKEL 5 - LOOPTIJD VAN HET LOYALITEITSPROGRAMMA

Het loyaliteitsprogramma is geldig voor een periode van één jaar, over een kalenderjaar vanaf 1 januari.er Van januari tot 31 december. Het wordt dan automatisch verlengd op 1 januari van elk jaar.

Een of alle Restaurants die deelnemen aan het Loyaliteitsprogramma kunnen beslissen om het Loyaliteitsprogramma niet te verlengen voor het volgende kalenderjaar. In dit geval wordt de Klant uiterlijk 30 dagen voor het einde van het lopende kalenderjaar per e-mail op de hoogte gesteld. Deze informatie zal ook beschikbaar zijn op de Account van de Klant.

In het geval van definitieve terugtrekking van Pokawa uit het Loyalty Programma, heeft de Klant een periode van drie (3) maanden vanaf de datum van kennisgeving op welke wijze dan ook om zijn/haar punten te gebruiken. Na de periode van drie (3) maanden gaan ongebruikte punten definitief verloren.

ARTIKEL 6 - OPSCHORTING VAN DE KLANTENREKENING

In geval van fraude en verduistering van het Loyalty Programma, overtreding van deze Algemene Voorwaarden en/of van kracht zijnde wettelijke of reglementaire bepalingen, behoudt Pokawa zich het recht voor om het account van de Klant zonder schadevergoeding op te schorten.

Het Restaurant zal het account opschorten na kennisgeving aan de Klant op welke wijze dan ook.

Een dergelijke beëindiging doet geen afbreuk aan enig vorderingsrecht.

ARTIKEL 7 - INTELLECTUEEL EIGENDOM

Niets hierin, noch in het kader van het Loyalty Programma, mag worden uitgelegd als een overdracht van intellectuele eigendomsrechten van Pokawa of de Verkoper aan de Klant.

Alle technologieën, informatie, gegevens, documenten, knowhow en/of formules die door Pokawa aan de Klant worden verstrekt als onderdeel van het Loyaliteitsprogramma, evenals alle handelsmerken, logo's, handelsnamen en foto's die op de Site en de Applicatie staan, blijven het exclusieve eigendom van Pokawa. De Klant krijgt een persoonlijk, niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet-overdraagbaar recht om de Site en/of de Applicatie te gebruiken.

Elke reproductie, weergave, gebruik of aanpassing, in welke vorm dan ook, van het gehele of gedeeltelijke intellectuele eigendom van Pokawa of de Verkoper zonder diens voorafgaande schriftelijke toestemming is ten strengste verboden. Het feit dat Pokawa of de Verkoper geen gerechtelijke stappen onderneemt zodra zij op de hoogte is van een dergelijk ongeoorloofd gebruik, houdt niet in dat Pokawa of de Verkoper instemt met dit gebruik en afziet van gerechtelijke stappen.

ARTIKEL 8 - BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS

Pokawa en de Verkoper verplichten zich te voldoen aan de bepalingen van de Algemene Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2019 betreffende de bescherming van persoonsgegevens (hierna: " RGPD "Hij verbindt zich er ook toe de vertrouwelijkheid en veiligheid van de persoonsgegevens die hij in het kader van de uitvoering van deze overeenkomst verzamelt en verwerkt, te respecteren en ervoor te zorgen dat zijn werknemers deze respecteren.

In het kader van de totstandkoming en uitvoering van de AV zijn Pokawa en de Verkoper verplicht om persoonsgegevens van de Klant te verzamelen en te verwerken, in overeenstemming met de RGPD. De verzamelde gegevens omvatten het volgende: achternaam, voornaam, telefoonnummer, e-mailadres, IP-adres, betalingsgegevens.

Deze gegevens zijn nodig om de Bestelling van de Klant te verwerken en de AV uit te voeren.

Deze gegevens kunnen worden doorgegeven aan de werknemers van Pokawa en de Verkoper en aan eventuele partners die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering, de verwerking en het beheer van de relatie met de Klant. Pokawa en de Verkoper zijn niet van plan om gegevens die op deze manier zijn verzameld door te geven buiten de Europese Unie.

Klanten van wie persoonlijke gegevens worden verwerkt, hebben recht op toegang, rectificatie, verwijdering, beperking van de verwerking, overdraagbaarheid van gegevens, recht op verzet en het recht om na hun dood instructies te geven met betrekking tot informatie die hen betreft, door een brief te sturen naar het volgende adres:

POKAWA SAS

7 rue de Bucarest ;

75008 Parijs.

Indien Pokawa de gegevens voor een nieuw doel wil gebruiken, zal een nieuw verzoek om toestemming aan de Klant worden gedaan.

ARTIKEL 9 - AANSPRAKELIJKHEID

De betrokkenheid van Pokawa is strikt beperkt tot het beschikbaar stellen van het loyaliteitsprogramma aan Gebruikers en Klanten.

Pokawa draagt in dit verband de gevolgen van de schade die rechtstreeks aan Pokawa kan worden toegerekend en die de Klant kan lijden in het kader van de uitvoering van het Loyalty Programma, binnen de grenzen zoals genoemd in de AV.

Pokawa kan niet aansprakelijk worden gesteld:

  • als onderdeel van de voorbereiding en levering van Bestellingen door de Verkoper ;
  • in geval van geschillen tussen de Klant en de Verkoper;
  • in geval van een handeling van de Klant of de Verkoper of in geval van overmacht, zoals gedefinieerd in artikel 1218 van het Burgerlijk Wetboek en in de jurisprudentie van de Franse rechtbanken;
  • als de Producten of de Verkopers niet beschikbaar zijn.

De Verkoper draagt de gevolgen van de schade die hem rechtstreeks kan worden toegerekend in verband met de Bestelling van de Klant volgens het gemene recht. De Verkoper kan echter niet aansprakelijk worden gesteld in geval van een handeling van de Klant of in geval van overmacht in de zin van artikel 1218 van het Franse Burgerlijk Wetboek.

De beperkingen en uitsluitingen in dit artikel zijn niet bedoeld om de aansprakelijkheid te beperken of de rechten van consumenten te wijzigen die niet kunnen worden uitgesloten in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke bepalingen.

ARTIKEL 10 - BEL-ME-NIET LIJST

In overeenstemming met artikel L.223-1 van de Franse Consumentenwet worden klanten eraan herinnerd dat als ze, buiten hun relatie met het Bedrijf, in het algemeen niet het onderwerp willen zijn van telefonische commerciële werving, ze zich gratis kunnen inschrijven op de telefonische oppositielijst bij de Bloctel service (https://www.bloctel.gouv.fr).

ARTIKEL 11 - TOEPASSELIJK RECHT - JURISDICTIE

De relatie tussen Pokawa en de Klant, of de Verkoper en de Klant, onder deze AGV is onderworpen aan het Franse recht.

In geval van geschillen tussen de Partijen, in het bijzonder met betrekking tot de geldigheid, interpretatie en uitvoering van deze AGV, trachten de Partijen te goeder trouw een minnelijke schikking te treffen om de kwestie op te lossen.

Voor klachten over de werking van de Site en/of de Applicatie kan de Klant een brief sturen naar Pokawa met vermelding van de geconstateerde moeilijkheden of tekortkomingen naar het volgende adres: 7 rue de Bucarest, 75008 Parijs.

Voor klachten over het Loyalty Programma kan de Klant een brief sturen naar Pokawa met vermelding van de geconstateerde moeilijkheden of tekortkomingen naar het adres dat op de Site staat vermeld of via het contactformulier van de klantenservice ( https://pokawa.be/fr_fr/service-client/ ).

De Klant kan ook gratis om de diensten van de bemiddelaar verzoeken door een e-mail te sturen naar het adres : mediation-franchise-consommateurs@franchise-fff.com of per post naar het volgende adres

De FFF

Commissie Franchise-Consumentenbemiddeling

29 Boulevard de Courcelles - 75008 Parijs

De Klant moet het doel van zijn verzoek specificeren en de documenten waarop het is gebaseerd bijvoegen. Na ontvangst stelt de bemiddelaar de partijen via e-mail of gewone post op de hoogte van de verwijzing.

In het kader van deze bemiddeling kan de Klant zich laten bijstaan door een persoon van zijn keuze of zich op eigen kosten laten vertegenwoordigen door een advocaat. Elke partij kan ook op eigen kosten het oordeel van een deskundige vragen. Bij een gezamenlijk verzoek om een deskundigenoordeel worden de kosten gelijkelijk verdeeld tussen Pokawa of de Verkoper en de Klant.

De bemiddeling wordt binnen negentig (90) dagen na de kennisgeving van de verwijzing door de bemiddelaar afgesloten. Het staat de partijen vrij het voorstel van de bemiddelaar te aanvaarden of te weigeren.

Bemiddeling is in ieder geval niet verplicht. Indien de Klant echter de diensten van een bemiddelaar wenst in te roepen, dient hij/zij eerst een klacht in te dienen bij Pokawa of bij de Verkoper.

Bovendien wordt de Klant geïnformeerd dat de Europese Commissie een platform voor onlinegeschillenbeslechting heeft opgericht, dat toegankelijk is op het volgende adres: : https://webgate.ec.europa.eu/odr/. Het doel van dit platform is om de onafhankelijke buitengerechtelijke beslechting van online geschillen tussen consumenten en professionals in de Europese Unie te vergemakkelijken.

Indien de Klant de zaak niet aan de bemiddelaar wenst voor te leggen, of indien een van de Partijen het bemiddelingsvoorstel weigert, of indien geen minnelijke schikking wordt bereikt, staat het de Partijen vrij een procedure bij de bevoegde rechtbank in te leiden.